söndag 16 november 2014

Det är väl ändå kärlek alla vill ha?

Just nu är det sån hets på fejsboken! Det länkas hit och dit om olika åsikter.

Det som slår mig mest är nog kroppsligt, tugga långsamt, ät det här, så här ligger det till egentligen, så tränar du hårdare, vem fan ger rätt i att kommentera min kropp, vinn den här tävlingen, så blir du lycklig, tränar du verkligen så hårt som du tror, ny hälsoplattform, gå ner i vikt av julmaten(redan?)30 plus och ändå bra stil(???), Toughest.

Du är väl tuffast? Snabbast? Får mest likes? Smartast? Har de bästa åsikterna? Vackrast?

Klart du är!
Men OM det inte känns så är det väl skönt att veta att Facebook har svar på allt...
VI har tips och åsikter om allt.
När jag började skriva det här inlägget så hade jag också massa åsikter och vinklingar som det tokkliade i fingrarna av och jag bara MÅSTE dela med mig av.

Men jag tror jag skiter i det.

Istället tänker jag ta min blogg och göra en hyllning till alla mina grymma "friends".(kanske inte alla.. Men jag ska nog bannemej hinna med ett par iaf!)
Missförstå mig rätt, tycker att det är viktigt med pappapodder, ekomat, välmående, självhjälpstips, olika tankeställare, viktiga hjärtefrågor osv)
Men just nu tar jag en paus.
Juuuust gonna spread the löv.

Den första kvinnan jag vill ge kärlek till är min vän Pernilla som jag umgicks med igår.

Den här kvinnan är så otroligt cool!
Hon driver ett företag som hjälper långtidsarbetslösa att ta sig framåt.
Hon sa upp sig från en trygg kommun för att göra det här.
Hon är en modig och tuff förhandlare med ett hjärta av guld.

Hon är klok, generös och enligt hennes nya ord, galet stursk! Ibland ;)
Småfnissar lite för mig själv när jag tänker på henne.
Hon är ändå inte helt självklar.
Hon är lite som en djup önskebrunn. Man måste kolla lite djupare för att se guldet.
Förunnad de som tar sig tiden.

Ett skepp kommer lastat med kärlek till Pernilla Svensson, för ALLT du gör och är.


Inspirerasmedmig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar