onsdag 16 januari 2013

Vilse i pannkakan!

Idag gick det inte riktigt som planerat...
Det började bra! Jag och Sofie tog tåget ut till kaitoke naturpark.


Fira livet(?) och få lite naturkänsla


Vår busschaufför insåg att vi va två brudar utlurade i buschen med dålig koll. Han skickade därför med oss sin lunch(lite bröd och ost) för att vi skulle överleva. Såhär i efterhand så kan jag lova att det var guld värt!!!


Började med att vi tyckte att det var lite dåligt skyltat...(mycket sämre än i mitt bostadshus, jag hade aldrig gått in i fel dörr Amanda! ;)


Men tappert tog vi oss upp på en tre timmars stig. Japp TRE timmar... Redan där inser ni ju att det där inte var nått för oss... För JA, när du gått tre timmar... Så måste du ju gå tillbaka den vägen! (Ditt dumma troll!) jaja vi kommer till det sen.


Soffan vände efter ca en timme och jag traskade på upp på berget. Stundtals livrädd vid dem mörka, blöta träden, men nöjd och avslappnade när stigen löpte på ljus och fin!


Efter att jag dividerat med mig själv om jag skulle vända eller inte så nådde jag äntligen andra sidan av megakullen! Det som vi var där för att uppleva egentligen.


"Sagan om ringennaturen."


OCH Hoppa hängbro och bada floden!
Jag gjorde bron men doppade endast fötterna i vattnet-Kallt!


Sjukt nöjd över att strapatsen gick bra tillslut och att jag faktiskt tagit mig till de vackra platserna på reservatet så började jag bege mig hemåt igen.
längst huvudvägen of course!
vill ju inte gå vilse! ;)

Tänkte att det skulle gå väldigt mycket fortare.. men efter ett par kilometer landsväg så slog det mig att det här inte alls kommer att gå smidigt!
Inte det minsta...

Tack och lov plockade några "skogvaktare" upp en mycket ynklig mumin längst vägen och körde henne till tåget!

Vilken dag!!! :)
Ska försöka låta bli pannkakan imorgon! ;)

Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar