tisdag 20 november 2012

Är du en lycklig människa?

Facebook är ju bra skit!
Förutom att ha koll på vänner och bekanta som blir man uppdaterad om både det ena och det andra.
Idag var det en länk 15 saker som gör dig lycklig. Hello! Fasen vad bra. ;)
Vill du läsa alla 15 så klicka här
Jag valde ut tre som tydligen sammanfattar kriterier för hur lyckliga vi är.
1.Kärlek eller rädsla som drivkraft
Lyckliga människor styrs inte av rädslor och negativa tankar. De styrs av kärlek, passion, engagemang och medkänsla. De ser varje ögonblick, varje utmaning och varje person som en möjlighet att lära mer om sig själva och världen omkring dem.
2. Acceptera eller göra motstånd
Lyckliga människor vet att de inte kan förändra en situation genom att göra motstånd. De vet att bara acceptans kan leda till förändring och att de kan lära sig något av varje situation. När något otrevligt händer vet de att motstånd kommer att förvärra situationen. De frågar istället sig själva: "- Vad kan jag lära mig av detta?” och "- Hur kan jag göra det här bättre?" De går går ur en situation med fokus på det positiva i stället för det negativa.
4. Tillit eller tvivel
De känner tillit till sig själva och människorna i sin omgivning. Lyckliga människor vet att negativa tankar om andra blir självuppfyllande profetior, och behandlar därför alla med kärlek, värdighet och respekt. Dessa människor talade även Mark Twain om: "Håll er borta från människor som försöker förringa dina ambitioner. Små människor gör alltid det, men de riktigt stora människorna får dig att känna att du också kan bli stor."
Kanske kan ligga något i det?
Däremot så stod det inte tisdagsSH'BAM, choklad, kebab, dansa, vänner, skratta, älska, sola, bada, soffmys, musik, överraskningar, steppa på listan.
Det är lätt saker som gör mig lycklig!
Tack till alla som tisdagsdansar med mig! Äkta glädjerus! <3
Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar