tisdag 28 augusti 2012

Tre personers regeln!

Nä inte tredagarsregeln.
Jag tänker snarare på hur vi som sociala människor, flockdjur påverkar varandra. Det här har testats en hel del och det visar sig att det positiva som vi gör smittar i tre led.
Alltså, om du får för dig att tex träna inför nått typ midnattsloppet, så blir det lätt då att din vän tar efter dig. Och inte bara din vän, utan även din väns vän. Så allt positivt som vi gör påverkar människor i tre led.
Nu tänker du säkert det negativa då? Nopp för vi är så himla smarta att vår hjärna väljer bort sånt, på olika sätt!
Så vad du än tar för dig så påverkar det din omgivning.
Faktiskt tom folk du inte känner.
Häftigt va?!
Tänker på det gamla talesättet, du blir som du umgås! ;)

Finns även studier att information ska komma fram till en person (vem som helst som du inte känner) så görs det på sex gånger. Helt sjukt! För att överdriva, vill jag meddela Brad Fucking Pitt något så står det sex personer emellan oss.
Det har på senare år testats med brev och mejl över hela världen.

Vad vill jag säga med det här?
Jo! :)
Jag vill använda det idag genom att sprida två saker.

Vill du ha en umgängeskrets som tränar och mår bra. En umgängeskrets som vill bidra till ett längre liv. (vem vill inte det lixom!?)
Då tycker jag att du ska boka in följande datum i din kalender. (ta fram den nu, jag väntar)

Färdig?

Då så, 1. 27-28 oktober. Rosa dygnet.
2. 8 december. Fitness Festivalen

Det här är två helger som kommer att ge dig  mycket glädje, träning och hälsa.

Så vad väntar du på? Sprid dessa datum till dina vänner för att skapa en positiv trend som kommer att cirkulera bland dina vänner. Kanske tom livsavgörande... Var fjärde kvinna dör nämligen av bröstcancer.(läste det någonstans, rätta mig gärna om jag har fel för det låter STÖRT mycket!!)
Genom att anmäla dig till rosa dygnet så hjälper du till med cancerforskningen OCH får världens träningsupplevelse med otroligt positiva människor. Vem vill inte ha en sån energispruta!?
Även fitnessfestivalen kommer ha ett lite annorlunda upplägg med grymma tränare influgna från hela världens håll och massa wellnessfokus! Kommer bli löjligt bra!

Än kan du inte boka dig... Men du har väl skrivit in det i kalendern?

Säg till din polare att göra det med så återkommer jag så snart du kan boka!

Pöss!


Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar