torsdag 16 augusti 2012

Känslor...

Som vanligt på onsdagskvällar så sitter jag framför SYTYCD med hormonerna och känslorna spretandes åt alla håll! Igår var det en grym hip hop som gjorde att jag KNAPPT kunde somna, men förutom den, (schizo som man är) så bölade jag nästan till den här. Herregud dom är så otroligt bra!
Rysmoment varje gång! Wiiiii!


Det är rätt intressant det där med känslor. Hur det påverkar oss och smittar.
Just nu läser jag en bok som handlar om det. (jag VET jag slukar alldeles för många sånna böcker... men jag tycker det är spännande :)
Hur många gånger har man inte sagt att man inte vill umgås med energitjuvar... eller att man känner sig lite sur att för att hon i kassan va så j ä v l a otrevlig. Ofta brukar man säga att man inte ska låta den personen ta sin positiva energi... (eller i vissa fall med en positiv klang) -ska inte GE den personen negativ energi. Man kan faktiskt välja att ge... både positivt och negativt. Blir jag irriterad på något så kan jag välja att lägga min energi på det. Vilket gör att jag kanske känner att jag i allmänhet har en "dålig dag"(vilket jag tror vi alla gör ibland fast vi inte vill)
Välja glädje är ju en poppisbok som handlar om tankens kraft. Kraften  att välja våra tankar och känslor.
Jag väljer om jag blir arg på dig, jag väljer att jag ska vakna upp och göra den här dagen till den BÄSTA osv.
Absolut, det ligger mycket i det och jag tror stenhårt på det.
Men samtidigt blir vi påverkade av andra människor omkring oss. Andra personers sinnestämning smittar. Glädje! (inte konstigt att jag och min kollega ofta sitter och tokgarvar halva dagarna) Men även om man träffar någon som är ledsen eller arg så bär man med sig den känslan.
Tror jag läste vid något tillfälle att vi föds med empati. Det är inte något vi lär oss.
(hade testats på spädbarn) aanyway.... :)

Vet inte rikigt vart jag är på väg här... hahaha kan omöjlig bli intressant för dig att läsa mina snurriga tankar som bara sprutar ut.
Vad jag vill säga är att vi kan välja våra tankar/känslor men vi har ändå en medfödd empati, som påverkar oss omedvetet.

SÅ vad sprider du för energier omkring dig?

Även om du säger trevliga saker så kan dem flesta läsa av dig om du är arg, i din ton och i ditt kroppsspråk. Can't fool anyone! ;)



Känslosmitta så många du kan nu! Som en av mina kollegor sa, bara för att hon va så himla glad så köpte jag en stor Latte. Vilket känsloläge har du idag! ;)

Inspirerasmedmig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar