söndag 29 juli 2012

K Ä R L E K!

Grattis Becca och David!
Jag önskar er allt gott och ett stort lycka till! (inte för att jag tror att ni behöver det!)
Tvärtom!
Ni verkar vara gjorda för varandra.
Det var härligt att få ta del av det här. Jag som inte går på 15 bröllop per år som vissa andra i min släkt! ;)
För mig var den här dagen unik.
Den gjorde att jag fick mig en tankeställare... Eller två...
Vad är kärlek och äktenskap?
Såklart är den alla klyschor så som pusselbitar, du gör mig hel, det sa klick, pirr i magen osv.
Men återigen så är jag inne på att i det långa loppet handlar det om tid. (nu tycker du säkert att jag är sjukt oromantisk) Men jag tror att det är så! Det handlar om att prioritera din tid. Se till att den du är med får den tid som han/hon behöver. Att sätta den personen först. Alltid.
Det märker man ju rätt snart när man börjar dejt tex. Hör inte den andra personen av sig lika mycket, vill ses lika mycket eller dröjer 100 år på sig innan han svarar. Så är det klyschan
-Hi's just not in to you! ;)
Haha hårt i know!
Har man aldrig tid att svara/höra av sig så har man inte prioriterat den personen och då finns det inte tillräckligt med kärlek/intresse. Ja ja jag hårdrar det lite nu, men ni fattar hur jag tänker!? :)
För att ge kärlek så behöver du ge av dig och din tid. Äkta kärlek borde därför vara att du prioriterar din partner före dig... Utan att du ens behöver anstränga dig...alltid... Och villkorslöst!
Enligt Svenska Akademiens ordbok betyder kärlek: "En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".
Så vad är kärlek? Typiskt nog så är det väl olika för alla... Kanske borde kolla i Wikipedia istället!
(den stämmer ju alltid! ;)
Här kommer lite bilder istället :)




Alldeles alldeles nygifta!




Dem försökte smita undan ;)
Men vi hann ändå slänga ris å blåsa bubblor!




Farsgubben å broooosh!




Mina fina syskon!




Morbror Anders och Lena!




Systeryster och mammi!




Självklart bidde det en tårta!




Och mycket mycket mer! ;)
Det var roligt att träffa hela släkten, det händer inte allt för ofta! :)
<3 <3 <3
Mummelmumin

2 kommentarer: