måndag 25 juni 2012

Du jobbar ju varenda jävla kväll!

Vår receptionist/förmodligen ägare på hotellet är gift med en svenska.
Han pratar inte svenska helt men det här var tydligen en mening som han fått med sig från sin fru.( du jobbar ju varje jävla dag)
Så är det här och på många semesterorter, jobba 6 månader konstant för att klara sig sex månader utan turister.
När han sa det här såklart lite skämtsamt -but true! Så fick det mig att tänka på mitt gamla förhållande och även måååånga av mina vänners!
Jag upplever det speciellt tydligt i träningsbrachen... Många är målinriktade och vill bli så grymma instruktörer som möjligt.
Därför är det det som man prioriterar... Har man en partner utanför branschen som inte förstår träning så kan jag gissa/vet att dem har dragit samma mening ett antal gånger.
Vet flera par som gjort slut av exakt det här skälet. Man får dåligt samvete eller så får man helt enkelt bara nog. Även om man kanske inte siktar på att vara med i Les Mills eller NIke team så tar det ändå upp mycket tid.
I mitt fall (å säkert många andras) beror det på att det också är mitt intresse och det är där jag har många av mina vänner. Det är ju ingen hemlighet att jag arbetar heltid på en gymkedja i Göteborg, ibland under högsäsongen är det mycket att göra(som på de flesta andra jobb) för att sammanfatta så hänger jag då där i snitt 9 Tim per dag. Sen om jag vill träna själv eller hålla klass, lägg på två timmar. Kanske träffar jag någon jag känner och hänger en eller två tim till. Helt plötsligt har jag då varit på gymmet i 13 Tim. I en partners öron är det då jobb hela dagen och hela kvällen... Även om det inte är alls så som jag ser på det.
Det här är nog både nackdelen och fördelen med att arbeta med sitt fritidsintresse.
Hmmm vart vill jag komma med det här?
Haft för mycket tid på solstolen ;)



Tror att det är svårare att förstå och acceptera om man varit ihop länge, innan man börjar med det här arbetet... Eller livsstilen.
Säkert lättare att acceptera om man vet förutsättningarna från början.
Eller handlar det alltid om prioritering?
Hmmm ska fråga Jannis (ingen aning om vad han heter egentligen) när jag kommer tillbaka till hotellet.

Har du råd till mig och mina kollegor -feel freeeee - Bring it On! :)


P.s vi har det helt svordom bra här på Kreta!

Over n out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar