tisdag 20 december 2011

Hur kommer det sig?

Igår när jag la upp mitt inlägg och bild så kände jag mig extremt inspirerad och motiverad!
Då fick jag i ett annat forum frågan om jag verkligen mådde bra och att jag såg lite för tunn ut...

Min första tanke var What!? Jag mår ju superbra!
Känner mig jättemotiverad att träna och äta hyfsat bra just nu.
Stolt över att jag försökt träna lite mer styrka.
Min andra tanke var, Shit, jaha tolkar människor det här negativt... min följfråga blir då, hur kommer det sig?
Har vi olika ideal? är vältränad samma sak som tunn för vissa människor? eget missnöje? är jag för smal?
Jag vet inte vad det beror på.
MEN jag vill förtydliga att jag mår bra! :)
Jag tränar tre gånger i veckan, Den senaste tiden har jag även lagt till en timme i gymmet varannan vecka.
Det är jag stolt över! Känner mig stark! Har tom hållit mig hyfsat frisk!
Äter ofta nyttigt men käkar väldigt mycket onyttiga saker också (läs skumtomtar, kebab, pepparkakor, chips och choklad)
Jag tycker att jag har blivit mer vältränad och starkare, jag tänker fortsätta att vara det.
För mig är inte det samma sak som att vara tunn!

Jag är stolt över min insats och min förhoppning var att kanske kan någon mer känna sig inspirerad att fortsätta kämpa mot en sundare och starkare livsstil. Även om det kanske inspirerar på det sättat att en enda person vill träna en gång extra, eller om en annan person vill köpa sverigestrumpor... eller kanske känner att det är okej att de har udda par på sig SÅ är jag tackasam och glad över att jag har inspirerat den ENDA människan.

*Kärlek*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar