fredag 22 juli 2011

Liten morgonreflektion...bloggfokus

Sitter och kikar igenom mina flikar på bloggen, har även börjat läsa lite fler träningsbloggar och ställer mig själv frågan: Vad bör jag ha för fokus och syfte med min sida?
Som det är idag så har jag ingen större tanke med den.
Jag skriver från hjärtat... blandat om vad som försiggår i mitt liv.
Mycket handlar om träning.. eftersom jag jobbar med det :)
Även har jag märkt att det är mycket mat... vilket jag älskar :)
Så det är kanske inte så konstigt att det mesta cirkulerar kring detta... mat, träning och vänner/familj... det verkar vara de stora hörnstenarna i mitt liv.
Även resor... och när jag tänker efter så är det precis så jag vill leva mitt liv.

Så vad bör jag ha för fokus och syfte med min sida?
Hade jag endast haft mitt företag så hade jag nog behövt fokusera mer.."sälja in bloggen" under en viss genre... tex träningsblogg.
Men det stämmer ju inte, som den är uppbyggd idag.

Det som ligger mig varmast om hjärtat är utbildning och utveckling.
Skulle jag endast ha ett fokus så skulle det bli en "utvecklingblogg"
För mig är det nog (dessvärre) inte träningen som är min passion... det handlar nog mer om själva instruerandet...
Se deltagarna utveckla sig och "pusha" sina gränser. Det är det jag går igång på!
Eller när vi har aerobicutbildning, att få se de blivande instruktörerna få en AHAupplevelse... när de hittar stora ettan första gången.
Eller efter ett coachingsamtal, då personen inte ser något positivt men ändå går ifrån mötet med ny energi och taggade tankar!
Eller efter ett utvecklingsamtal med en instruktör som kanske tappat tron på sig själv, att få se den personen lyfta sig högre än vi båda kanske trodde var möjligt.
Jag blir så stolt att det värmer i hela kroppen!

Eftersom jag idag arbetar med det jag vill så kommer jag fortsätta att skriva om allt möjligt...
Den heter ju inspireras med mig för att jag hoppas att du på något sätt ska kunna hitta inspiration oavsett om jag skriver om mat, resor, vänner eller träning.
Jag inspireras i allafall och gör mig påmind varje dag om hur mycket jag har att vara tacksam för, när jag lägger upp det här på bloggen.

Vi kan kalla det för en "öppen sammanfattning av det positiva i min vardags-bok"

JA...Det räcker för mig idag! :)

Ta hand om er och här kommer lite "dansa som om ingen ser dig inspiration" med delar av SDC!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar