söndag 14 november 2010

Farsornas Dag!

Så klart har jag en pappa som jag har hört av mig till och hade jag bott i Arboga så hade jag garanterat vart hemma på en söndagsfika :)
Men någon som jag drömde om inatt är min morfar, som jag vill passa på att lyfta fram idag. För han var ju en pappa... :)
och en fantastisk morfar/farfar!
Han var en såndär människa som alla, verkligen alla gillar att vara omkring. En man som såg och gav kärlek till alla. Totalt vilkorslöst. Han stannade mer än hellre för att hälsa på folk och då snackar vi om alla. Typ Agda 97 år som var syster med Johanssons förra mans kusin. Eller Viktor 10 år som går i samma skola som hans svågerns barnbarn. (Det var inte alltid som man såg det som något positivt... eftersom man Aldrig kom någonstans när han skulle prata med Alla människor) :)
Han lärde mig att köra bil...minns inte alls hur gammal jag va, men det va långt innan 16 iaf.... :P Han ville alltid vara med överallt. Han älskade att vara delaktig och finnas till hands. Han var en riktigt grym dansnisse (då pratar jag inte om det vi sysslar med) utan vals, hambo och sådana konstiga dans och social grejjer.

Han var en stor förebild och jag kommer alltid att ha honom nära mitt hjärta!

Ta vara på dina Farsor (och Mammafolk) för livet är alldeles för kort! :)

2 kommentarer:

  1. Hhahaha Lena, du är gulle! Så avundsjuk på dig nu när du är i Thailand! Såg bilderna på FB! Me vill oxå! :) njut av fulla muggar! :)

    SvaraRadera