tisdag 21 september 2010

MRL mage...rumpa...lår

Detta omtalade pass... älskat av många damer och faktiskt karlar som har kommit på hur bra det är ;)
Step intervaller varvat med styrka. Genom att köra intervaller så ökar du din kondition, och eftersom du gör det på brädan ökar du även din styrka i benen! (bara det låter ju som en kanonidé)

Som jag nu har förstått det så är tanken med intervallträning, att stimulera hjärtats pumpförmåga. Genom att köra intervall får man upp pulsen på en riktigt hög nivå. Sedabn är det viktigt med den följande vilofasen för att mjölksyran och syreskulden ska "betalas" tillbaka (och detta gör att pulsen inte går ner men musklerna fräschas upp). Därefter kör man nästa intervall och ser till att pulsen bibehålls på en hög nivå. I nästa vilofas betalar man tillbaka syreskulden igen osv...Man bibehåller alltså en högre puls än vad som är möjligt med annan form av konditionsträning vilket ger en kraftig stimulans för hjärtat. Denna typ av träningsmetod har visat sig ha två motsatta egenskaper, nämligen förmågan att både bränna fett och bygga muskler samtidigt.

Måste ju vara anledningen till att vi är galna i emerellen!

Sedan att den heter Mage Rumpa Lår... som vi gärna ser som problemområden och gärna vill tajta till är nog också en bidragande faktor. ;)

Anledningen till att jag ens nämner detta.
Är jag körde ett pass idag. Jag ahr inte kört det på ett tag, och det känns i kroppen.
Både på Mrlpasset men det speglar sig också i mina andra klasser.
Kör jag mrl en till två gånger i veckan så orkar jag så otroligt mycket mer, den här skillnaden har jag noterat 2 gånger tidigare efter mina "mrluppehåll"

Men nu åker vi igen!
Tisdagar 14.50 på dommis

Hahahah usch vad seriöst det blev.
Men det ville jag få sagt idag!
pöss på er!
Finaste och gladaste emerellarna :)

MeRLiv åt folket!


2 kommentarer:

  1. Älskar MRL, vi på sportlife frölunda i gbg brukar köra en o en halv timma varje onsdag :-)
    just love it <3
    go go go all MRL lovers

    SvaraRadera
  2. hihihi härligt att höra. Det är mr magnus som tar er på en svettig tur då va? :)

    SvaraRadera